مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-05-07اقتصادي

ورشکستگی کشاورزان، یکی پس از دیگری/ گیاهان کم آب بر را جایگزین محصولات کنید


ممنوعیت کاشت محصولات پرآب بر به دنبال نگرانی در مورد تامین آب شرب سبب گلایه و ورشکستگی شماری از کشاورزان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از استان ایلام، آب به عنوان عنصری حیاتی، کارساز و تعیین کننده می تواند پدیده هایی را در عرصه های مختلف زندگی مورد تاثیر قرار دهد؛ حتی می تواند حیات و زندگی را با مخاطره جدی مواجه کند.

کاهش تولیدات کشاورزی، وخامت اوضاع اقتصادی کشاورزان و دامداران، افزایش نرخ محصولات و انتقال اثرات ناخوشایند آن به مصرف کنندگان، از ملموس ترین نشانه های خشکسالی است.

در بیش از یک دهه اخیر ما شاهد کاهش سطح نزولات جوی و کم شدن برف و باران در استان هستیم و این روند چند سالی است زنگ خطر کم آبی و بی آبی و همچنین تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی را برای ما به صدا درآورده است.

سال گذشته هم پاییز و زمستان کم بارانی را شاهد بودیم و حتی چشم انتظاری مردم برای بارش در فصل بهار هم بی فایده بود و در این فصل هم، آسمان برای مردم ما دست و دل بازی نکرد اما چشم امید چشم انتظاران لطف و کرم الهی همچنان به دست آسمان است.

کاهش بارش باران، نگرانی در مورد تامین آب شرب، آب کشاورزی، ذخایر آبی و… موجب تشدید مدیریت تأمین آب شده و طبق مصوبات شورای حفاظت از منابع آب کاشت برخی از محصولات پر آب بر مثل برنج، یونجه، هندوانه و ذرت در استان ممنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورشکستگی کشاورزان، یکی پس از دیگری/ گیاهان کم آب بر را جایگزین محصولات کنید

ورشکستگی کشاورزان، یکی پس از دیگری/ گیاهان کم آب بر را جایگزین محصولات کنید