مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-07پزشكي

سلامتی قلب با مصرف این سبزیجات


نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد، مردم می توانند با خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، خطر ابتلای خود به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی که توسط محققان استرالیایی صورت گرفته نشان می دهد، مصرف هر روز یک فنجان سبزیجات برگ سبز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  طبق یک تحقیق استرالیایی، مردم می توانند با خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، خطر ابتلای خود به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

این مطالعه که به تازگی صورت گرفته و نتایج آن منتشر شده به طور مشترک توسط دانشگاه ادیث کاوان، دانشگاه استرالیای غربی و انجمن سرطان دانمارک انجام شد و یافته های آن در مجله اروپایی اپیدمیولوژی منتشر شد.

بر اساس داده های به دست آمده از بیش از 50 هزار نفر از ساکنان دانمارک در طی یک دوره 23 ساله، محققان دریافتند افرادی که بیشترین سبزیجات غنی از نیترات را مصرف می کنند 2.

5 میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک پایین تر و 12 تا 26 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها کمتر از افراد دیگر است .

کاترین بوندونو از دانشگاه ادیث کاوان و محقق این پژوهش می گوید: مصرف روزانه 60 میلی گرم نیترات گیاهی (یک فنجان سبزیجات برگ سبز) می تواند به طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامتی قلب با مصرف این سبزیجات

سلامتی قلب با مصرف این سبزیجات