مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 20:352021-05-06سياسي

رژیم صهیونیستی به پذیرش کنوانسیون سلاح شیمیایی وادار شود


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خواستار اجرای کامل، مؤثر و غیرتبعیض آمیز کنوانسیون منع سلاح شیمیایی شد و گفت رژیم صهیونیستی باید برای پیوستن به این کنوانسیون وادار شود.

- ، مجید تخت روانچی در سخنرانی روز پنج شنبه خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سلاح های شیمیایی در سوریه، افزود: برخوردها و مصوبات مبتنی بر اهداف سیاسی، اقتدار و اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح های شیمیایی را تضعیف کرده است.

وی سو استفاده برخی کشورها از کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و بهره برداری سیاسی آنها از سازمان منع سلاح های شیمیایی را برای پیشبرد اهداف ملی خود، به عنوان یکی از چالش های چندجانبه گرایی یاد کرد.

وی افزود: متأسفانه این رفتارها کنوانسیون را به طور جدی تضعیف کرده، سازمان منع سلاح های شیمیایی را با بحران مشروعیت و اعتماد مواجه ساخته و موجب اختلاف بین کشورهای عضو شده است.

این روند باعث تشدید بیشتر چالش های موجود در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه می شود که نمونه آن عدم پایبندی کشورهای داری سلاح هسته ای به تعهداتشان تحت پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و روند هشدار دهنده مسابقه جدید تسلیحات هسته ای و نوسازی اینگونه سلاح ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم صهیونیستی به پذیرش کنوانسیون سلاح شیمیایی وادار شود

رژیم صهیونیستی به پذیرش کنوانسیون سلاح شیمیایی وادار شود