مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-06سياسي

حاکم اسلامی باید دارای علم، تقوا و بینش سیاسی باشد


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حاکم اسلامی باید دارای علم، تقوا و بینش سیاسی باشد تا بتواند مدیریت درستی در جامعه داشته باشد.

- ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حاکم اسلامی باید دارای علم، تقوا و بینش سیاسی باشد تا بتواند مدیریت درستی در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، پنجشنبه 16 اردیبهشت، در سخنرانی مجازی ویژگی های حاکمیت مطلوب که به همت خبرگزاری ایکنا (شعبه همدان) برگزار شد، اظهار کرد: حکمرانی در دنیا به سه شیوه کلی تقسیم می شود که شامل حکومت سلطتنی، حکومت لیبرالیستی و حکومت دینی است.

فلاحی تصریح کرد: در برخی کشورها مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگستان، حاکمیت به صورت سلطنتی و دیکتاتوری است که این نوع حکومت مطلوب ما نیست زیرا ما قبول نداریم که یک فرد بخواهد ملاک های خود را به جامعه تحمیل کند.

وی ادامه داد: نوع دوم، حکومت لیبرالیستی است که در اکثر کشورها وجود دارد که این نوع حکومت دموکراتیک است، در آن رییس جمهور با رای مردم انتخاب می شود و ملاک حکمرانی با شاخص های مردم و به دست آنان است که این نوع حکومت هم ایرادات زیادی دارد.

این استاد دانشگاه در رابطه با نوع سوم حکومت که حکومت دینی است، توضیح داد: حکمرانی دینی بر اساس شایستگی هایی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکم اسلامی باید دارای علم، تقوا و بینش سیاسی باشد

حاکم اسلامی باید دارای علم، تقوا و بینش سیاسی باشد