مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-06اقتصادي

رشد دلار در معاملات جهانی


ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، در خبری خوب برای اقتصاد اروپا، رشد فعالیت های تجاری در سطح اتحادیه اروپا تا پایان ماه آوریل به اوج پنج ماه اخیر خود رسیده است.

با این حال افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش تورم مواد اولیه می تواند زمینه ساز افزایش تورم شود و این مساله به ویژه از آن جهت اهمیت دار دکه نرخ تورم در بسیاری از کشورها از جمله آلمان که بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه به شمار می رود، همین حالا هم از سطح هدف گذاری شده دو درصدی عبور کرده و ابزارهای کنترل تورم نیز برای بانک مرکزی محدود است.

بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که همه گیری کرونا بیش از همه روی وضعیت معیشتی افراد با تحصیلات پایین و کسانی که مجبور به شیفت های کاری طولانی هستند، تاثیر منفی گذاشته است.

جروم پاول- رییس فدرال رزرو- با بیان اینکه اقتصاد در مسیر احیا و بازگشت به شرایط قبل از آغاز همه گیری کرونا قرار دارد، نسبت به اشتغال زایی بیشتر با توجه به تقویت رشد اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

در پنج ماه اخیر نرخ بیکاری آمریکا در مسیر نزولی بوده و از نرخ های دورقمی مجددا فاصله گرفته است.

نشانه هایی از احتمال نزدیک شدن به موعد پایان حمایت های بی حساب بانک های مرکزی از بازارهای مالی در مقابل کرونا به چشم می خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد دلار در معاملات جهانی

رشد دلار در معاملات جهانی