مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-06اقتصادي

115 روستای استان زنجان و چالش کم آبی در تابستان


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال 115 روستای استان با مشکل کم آبی مواجه شود.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال 115 روستای استان با مشکل کم آبی مواجه شود.

علیرضا جزءقاسمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر کل جمعیت 675 هزار نفری 21 شهر استان زنجان و 90 درصد جمعیت روستایی در قالب 617 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی افزود: ابتدای پارسال 171 روستا به صورت فصلی و 23 روستا به صورت دائمی با مشکل تامین آب شرب و بهداشت مواجه بود که با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، مشکل تامین آب شرب 79 روستا مرتفع شد.

این مسئول ادامه داد: علی رغم اقدامات انجام شده، به دلیل وابستگی بیش از 75 درصدی تامین آب شرب و بهداشت شهر و روستاهای استان به منابع آب زیرزمینی و تاثیرپذیری این منابع از شرایط اقلیمی و نزولات جوی و کاهش 32 درصدی بارش ها نسبت به بلندمدت و کاهش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در فصول گرم پیش رو، تامین آب شرب و بهداشت به خصوص در مناطق روستایی به شدت دچار چالش خواهد شد.

جزءقاسمی تصریح کرد: اصلاح فرهنگ مصرف، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی در روستاها بوده و وقت آن فرا رسیده تا روستاییان مصارف غیرضرور همچون مصرف آب شرب برای باغ و باغچه و احشام را متو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

115 روستای استان زنجان و چالش کم آبی در تابستان

115 روستای استان زنجان و چالش کم آبی در تابستان