مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 02:002021-05-05اجتماعي

رفتار واکنشی مدیریت شهری به بحران حاشیه


تقلیل بحران جدی حاشیه نشینی در شهر سنندج به مطالبه آسفالت و فضای سبز و .

به نوعی انحراف صورت مساله است معضل اینجاست که حاشیه نشینان با جایگاه شهروندی بودن فاصله زیادی دارند و این فاصله با ورود مقطع مدیریت شهری در بخش محدودی از عمران شهری کاهش نخواهد یافت.

- خبرگزاری فارس کردستان/ بهروز ابراهیم آبادی؛ معمولاً شهرنشینی و صنعتی شدن را مترادف متمدن شدن و توسعه می دانند اما اداره و ساماندهی جامعه نوین و توسعه فزاینده آن چنان پیچیدگی هایی ایجاد کرده که در اغلب موارد به درماندگی هایی ختم شده اند که امروزه با واژه بحران شناخته می شوند.

بحـران محیط زیست، بحران اپیدمی، بحران فقر و بالاخره بحران حاشیه نشینی شهری که مستقیماً در حوزه مدیریت شهری و توسعه قرار می گیرد.

در این میان باید توجه داشت که تغییرات در میزان جرایم در برخی شهرها همچون شهر سنندج در سال های اخیر به هیچ وجه تصادفی نیست و ارتباط معنی داری با گسترش شتابان حاشیه نشینی شهری دارد.

سنندج به دلیل ویژگی های فرهنگی و اقلیمی از جمله شهرهای در معرض خطر مهاجرت بی رویه است چرا که فرایند افزایش جمعیت مهاجر آن در سال های اخیر شتابی بی سابقه داشته است.

این حجم از مهاجرت در کنار مدیریت ضعیف زمین که منجر به گرانی غیرمتعارف زمین شهری است و نیز فقدان مدیریت حاشیه در سنندج  هیچ راهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتار واکنشی مدیریت شهری به بحران حاشیه

رفتار واکنشی مدیریت شهری به بحران حاشیه