مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 21:202021-05-05اقتصادي

نیاز بیشتر 6 استان به اهدای خون / رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده های آن در کلانشهرها بیشتر احساس می شود.

- همچنین در استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان، اردبیل و سیستان و بلوچستان نیاز بیشتری به کمک اهداکنندگان خون داریم.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایسنا، از رشد یک درصدی آمار اهدای خون در دهه اول ماه مبارک رمضان 1400 نسبت به مدت مشابه آن در سال 1399 خبر داد و گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون مربوط به استان های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان در سراسر کشور 41 هزار واحد خون اهدا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می دهد.

حاجی بیگی همچنین درباره آمار اهدای خون در فروردین ماه 1400 گفت: در فروردین ماه 1400 نسبت به مدت مشابه آن در سال 1399 نزدیک به 17 درصد رشد اهدای خون را داشته ایم.

بیشترین میزان رشد اهدای خون در فروردین ماه 1400 نیز مربوط به استان های ایلام، آذربایجان شرقی و قزوین بوده است.

حاجی بیگی اظهار کرد: در فروردین ماه 1400 در کل کشور 199 هزار و 271 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 161 هزار و 580 واحد خون اهدا شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز بیشتر 6 استان به اهدای خون / رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان

نیاز بیشتر 6 استان به اهدای خون / رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان