مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 16:252021-05-05بين الملل

سیسی خواستار نقش فعال آمریکا برای حل بحران سد النهضه شد


رییس جمهور مصر در دیدار هیئتی امریکایی به ریاست «جفری فلتمن» بر اهمیت گسترش روابط مصر و امریکا برای تحقق ثبات در خاورمیانه و آفریقا تأکید کرد.

- رییس جمهور مصر در دیدار هیئتی امریکایی به ریاست جفری فلتمن بر اهمیت گسترش روابط مصر و امریکا برای تحقق ثبات در خاورمیانه و آفریقا تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در دیدار هیئتی آمریکایی به ریاست جفری فلتمن ، نماینده آمریکا در امور شاخ آفریقا، بر اهمیت گسترش روابط مصر و آمریکا برای تحقق ثبات در خاورمیانه و آفریقا تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رییس جمهوری مصر، سیسی در این دیدار تأکید کرد کرد که مصر در پی رسیدن به توافقی عادلانه و منصفانه با اتیوپی درباره سند النهضه است.

او گفت که این مسئله یک مسئله وجودی برای مصر است و قاهره هرگز اجازه تعرض به منافع آبی خود را نخواهد داد و افزود که لازم است جامعه بین المللی به خصوص آمریکا به مسئولیت خود برای حل این بحران و کاهش تنش عمل کند.

مصر و سودان با اتیوپی بر سر راه اندازی سد النهضه بر رودخانه نیل اختلاف نظر دارند و مصر نگران است که راه اندازی این سد موجب کاهش 97 درصدی منابع آبی اش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیسی خواستار نقش فعال آمریکا برای حل بحران سد النهضه شد

سیسی خواستار نقش فعال آمریکا برای حل بحران سد النهضه شد