مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 14:202021-05-05پزشكي

درمان ناباروری را تبدیل به تجارت نمی کنیم/تولد 25 هزار نوزاد به روش IVF


رییس پژوهشکده درمان ناباروری دانشگاه یزد گفت: تلاش ما این است که با درمان ناباروری شادی را زوج ها بازگردانیم و هرگز به دنبال تبدیل این درمان به تجارت نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس افلاطونیان ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه اولین اولین درمان به روش IVF در کشور سال 68 در استان یزد انجام شد و از آن زمان تاکنون در پژوهشکده درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد بیش از 25 هزار نوزاد به این روش به دنیا آمده اند.

وی با اشاره به اینکه یزد در این زمینه جایگاه خوبی در منطقه دارد، افزود: البته به واسطه تحریم ها و شرایط کرونایی، تعداد بیماران خارجی در یزد کاهش یافته اما با این وجود هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ انجام عمل IVF دارای جایگاه برتر در کشور هستیم.

افلاطونیان با اشاره به اینکه اکنون سه پژوهشکده در حوزه درمان ناباروری و طب تولیدمثل در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: سه پژوهشکده دیگر نیز درخواست شده که در صورت پذیرش این درخواست، به پژوهشگاه تبدیل خواهیم شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی ساختمان پژوشگاه در کنار بیمارستان شهید صدوقی یزد که اکنون به دلیل نبود اعتبار، عملیات احداث آن متوقف شده است، بتوانیم در ساختمان بزرگتر و مجهزتری به بیماران خدمات ارائه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ناباروری را تبدیل به تجارت نمی کنیم/تولد 25 هزار نوزاد به روش IVF

درمان ناباروری را تبدیل به تجارت نمی کنیم/تولد 25 هزار نوزاد به روش IVF