مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:002021-05-05اجتماعي

آماده سازی پرونده هفت اثر تاریخی و طبیعی همدان برای ثبت جهانی


همدان_مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان از آماده سازی پرونده هفت اثر تاریخی و طبیعی همدان برای ثبت در میراث جهانی یونسکو خبر داد.

- ، علی مالمیر گفت: پرونده برخی از این آثار تکمیل و به یونسکو ارسال شده و برخی مراحل پایانی مطالعه را می گذرانند.

وی افزود: ایده ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه در نتیجه مذاکرات و رایزنی با کارشناسان یونسکو به منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان تبدیل شد و به سرعت مراحل تکمیل این پرونده در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی-گردشگری و صنایع دستی استان همدان تصریح کرد: پرونده غار علیصدر به عنوان یک اثر طبیعی از آثار مهم استان همدان محسوب می شود که در فهرست موقت یونسکو قرار گرفته است.

علی مالمیر گفت: پرونده کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج نیز در قالب زنجیره کارونسراهای ایران به یونسکو ارسال شده و تیرماه سال جاری ارزیابان برای بازدید این آثار به همدان می آیند.

وی با اشاره به منظر تاریخی فرهنگی دره ارزانفود، سد اکباتان و ورکانه یکی از پرونده های پیشنهادی ما برای ثبت جهانی است افزود: مطالعات اولیه این اثر نیز انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: مطالعات اولیه ارگ باستانی نوشیجان هم به اتمام رسیده و پرونده این اثر برای ثبت جهانی تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده سازی پرونده هفت اثر تاریخی و طبیعی همدان برای ثبت جهانی

آماده سازی پرونده هفت اثر تاریخی و طبیعی همدان برای ثبت جهانی