مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-05اقتصادي

آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان یزدی نیست


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی 99-1400، اظهار داشت: اگر آب انتقالی به یزد نباشد قطعاً در بخش شرب با بحران بسیار سختی مواجه خواهیم شد.

- اصغر ریاضتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان این که میزان مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20.

49 افزایش داشته است، اظهار داشت: گرمای بی سابقه در فروردین امسال و بحث کرونا مصارف را به شدت افزایش داده به نحوی که میزان مصرف آب در استان یزد از ابتدای سال تاکنون بیش از 12 میلیون و 400 هزار مترمکعب بوده است.

 وی افزود: این مصارف بالا و البته کاهش شدید بارندگی در سال آبی 99-1400 سبب شده تا با کاهش شدید منابع آب مواجه شویم و تابستان بسیار سختی را در تأمین شرب و بهداشت استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تأکید بر این که با گرم شدن هوا و افزایش مصرف، میزان آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، گفت: اگر آب انتقالی به یزد نباشد قطعاً در بخش شرب با بحران بسیار سختی مواجه خواهیم شد.

از طرفی نیز بخشی از 800 میلیون مترمکعب آب موجود در استان که برای شرب استفاده می شود، بدون مخلوط شدن با آب انتقالی قابل بهره برداری نیستند؛ بنابراین برای تأمین آب مجبور به اختلاط بیش تر آب منابع داخلی با آب انتقالی هستیم، هرچند این آب کاملاً سالم و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان یزدی نیست

آب انتقالی پاسخگوی نیاز شهروندان یزدی نیست