مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-05-05فرهنگي

انتقاد از مستند «سیمین» در بی بی سی


خواهرزاده جلال آل احمد در نوشتاری به انتقاد از مستند «سیمین، ساکن جزیره سرگردانی» که از بی بی سی فارسی پخش شده، پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محمدحسین دانایی، خواهرزاده جلال آل احمد، در یادداشت ارسالی اش به ایسنا نوشته است: نشر اکاذیب در اصطلاح حقوقی، جرم مطلق است، یعنی جرمی که به صِرف ارتکاب، جرم تلقی می شود، اعم از این که نتیجه ای یا ضرری برای کسی داشته باشد، یا نداشته باشد.

حال اگر ارتکاب این عمل، یعنی انتساب عمل خلاف واقع، باعث هتک حرمت و حیثیت معنوی اشخاص هم بشود، تکلیف کاملاً روشن است.

همزمان با سالروز درگذشت دکتر سیمین دانشور، فیلم مستند سیمین، ساکن جزیره سرگردانی ساخته حسن صلح جو بار دیگر توسط بی بی سی فارسی پخش شد.

سیمین دانشور نویسنده نامداری است که با نوشتن رمان بی نظیر سَووشون به عنوان پرافتخار بانوی ادبیات داستانی ایران دست یافته و شایسته است که به عنوان یکی از سرمایه های نمادین این مملکت، بارها مورد ستایش قرار گیرد و بزرگ داشته شود، اما شایسته نیست که بزرگداشتش بهانه ای شود برای کین توزی ها و عقده گشایی های شخصی از طریق نشر اکاذیب و جعل مطالب غیرواقع.

برخی از حاضران در این مستند که تجلیل از دانشور را بهانه قرار داده اند برای ساختن اثری با رنگ و بوی تند آل احمدستیزی، ملغمه ای از نظریات و تحلیل های مغرضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از مستند «سیمین» در بی بی سی

انتقاد از مستند «سیمین» در بی بی سی