مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-05سياسي

طرح نمایندگان مجلس برای آتش زدن کالا و ارز قاچاق


عضو هیأت رییسه مجلس از طرح نمایندگان برای آتش زدن کالای قاچاق در قالب طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

- در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نمایندگان طرحی را برای آتش زدن کالا و ارز قاچاق تهیه کرده اند.

  وی افزود: در این طرح که تحت عنوان طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و تدوین شده، کالا و ارز قاچاق کشف شده توسط ضابطین قضایی باید آتش زده شود.

  متن کامل طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شرح زیر است: طرح اصلاح فصل نهم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماده 1ـ ماده (53) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح ذیل اصلاح می شود:  ماده 53 ـ دستگاه های کاشف، ضابطین قضایی و مأمورین اجرایی موظفند پس از کشف کالا یا ارز قاچاق اعم از کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه ای و ارز و ارجاع مراتب به دادگاه صالح یا سازمان تعزیرات حکومتی و صدور حکم قطعی توسط مرجع صالح، با حضور نماینده دادستان استان و یا نماینده سازمان تعزیرات حکومتی کالاها و ارز مذکور را آتش زده و معدوم نمایند.

تبصره 1ـ در صورتی که قاچاق کالا یا ارز موضوع این ماده توسط مرتکبین حرفه ای و یا مرتکبین با سابقه محکومیت به قاچاق کالا یا ارز انجام شده باشد، پس از صدور حکم قطعی توسط مرجع صالح، دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح نمایندگان مجلس برای آتش زدن کالا و ارز قاچاق

طرح نمایندگان مجلس برای آتش زدن کالا و ارز قاچاق