مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-05اقتصادي

راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی ورزشکاران روزه دار


به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، ورزشکاران روزه دار در ماه رمضان برای جلوگیری از تشنگی حین انجام ورزش بهتر است نکات و اصولی را مورد توجه قرار دهند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، ورزشکاران روزه دار در ماه رمضان برای جلوگیری از تشنگی حین انجام ورزش بهتر است نکات و اصولی را مورد توجه قرار دهند.

روح الله فریادی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به افزایش سوخت و ساز بدن در ماه رمضان، اظهار کرد: ورزشکاران روزه داری که در این ماه ورزش را متوقف نمی کنند، علاوه بر اینکه سرعت سوخت و ساز بدنشان را افزایش می دهند، سطح آمادگی جسمانی خود ر ا نیز بالا می برند.

وی تصریح کرد: با این حال برخی از ورزشکاران هم هستند که بواسطه ورزش کردن در این ماه دچار تشنگی می شوند و حتی گاها حین انجام ورزش به دلیل کاهش سطح مایعات و افت انرژی بدن ممکن است دچار سرگیجه و سیاهی دید شوند که اگر نکات و اصولی را رعایت کنند، این مشکلات برایشان پیش نخواهد آمد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: برای جلوگیری از کاهش سطح مایعات و اُفت انرژی بدن حین انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان، ورزشکاران باید در فاصله زمانی افطار تا سحر به اندازه کافی مایعات بنوشند و میوه های آبدار زیادی مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی ورزشکاران روزه دار

راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی ورزشکاران روزه دار