مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-05فرهنگي

خانه تاریخی «دیباجی» با خاک یکسان شد


خانه تاریخی «دیباجی» معروف به «سید کر»، بخشی از مجموعه سرتیپ سدهی خمینی شهر که در فهرست میراث ملی نیز به ثبت رسیده بود، با تصمیم مالک تخریب شد.

- ایسنا/اصفهان خانه تاریخی دیباجی معروف به سید کر ، بخشی از مجموعه سرتیپ سدهی خمینی شهر که در فهرست میراث ملی نیز به ثبت رسیده بود، با تصمیم مالک تخریب شد.

منصور جعفرپور، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با وجود دادن اخطارهای مکرر به مالک، این خانه واجد ارزش که جزیی از مجموعه تاریخی سرتیپ سدهی در خمینی شهر بود، خودسرانه تخریب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع را به اطلاع دادستان رسانده ایم و مشغول پیگیری قضایی تخریب هستیم، چرا که این خانه باید حفظ می شد.

اصغر عرب ورنوسفادرانی، دانش آموخته مرمت بناهای تاریخی نیز در گفت وگو با ایسنا درباره ارزش های این خانه تاریخی اظهار کرد: خانه تاریخی دیباجی معروف به سید کر ، بخشی از مجموعه بسیار بزرگ تاریخی سرتیپ سدهی بود و در قلب بافت تاریخی خمینی شهر قرار داشت.

این مرمتگر توضیح داد: این خانه دو هزار متر مساحت و حدود 12 اتاق چشمه ای با قوس پنج و هفت داشت که آثاری از معماری دوره صفوی تا پهلوی را می شد در آن دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی «دیباجی» با خاک یکسان شد

خانه تاریخی «دیباجی» با خاک یکسان شد