مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-05فرهنگي

کشف نشانه های دوخت و دوز از دوران پارینه سنگی در کرمانشاه


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از کشف نشانه هایی از دوخت و دوز و بهره وری از پوست گرگ مربوط به دوره اواخر پارینه سنگی در استان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از کشف نشانه هایی از دوخت و دوز و بهره وری از پوست گرگ مربوط به دوره اواخر پارینه سنگی در استان خبر داد.

جبار گوهری با اعلام این خبر اظهار کرد: در نتیجه کاوش ها و پیدا شدن آثاری از جمله سوزن استخوانی در مجموعه غار و پناهگاه های صخره ای در استان کرمانشاه نشانه هایی از دوخت و دوز و استفاده از پوست به عنوان پوشاک از دوران پارینه سنگی یافت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه این پژوهش ها به سرپرستی سامان حیدری گوران از باستان شناسان و پژوهشگران استان انجام شده، ابراز امیدواری کرد: با انجام پژوهش های تکمیلی در این مکان نتایج جامع و دقیق تری بدست آید.

وی ادامه داد: مستندسازی مجموعه غار و پناهگاه صخره ای خاتون سرای 5 در دست تهیه است و به زودی این مکان در فهرست آثار ملی کشور ثبت خواهد شد.

سامان حیدری گوران نیز در این خصوص اظهارکرد: کشف سوزن استخوانی و اثر بریدگی بر روی یک استخوان گرگ در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای خاتون سرای 5


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نشانه های دوخت و دوز از دوران پارینه سنگی در کرمانشاه

کشف نشانه های دوخت و دوز از دوران پارینه سنگی در کرمانشاه