مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-05اقتصادي

خروج 150 هزار میلیارد از بورس به سمت ارز مجازی


استادیار موسسه پژوهش های بازرگانی وزارت صمت با بیان این که 150 هزار میلیارد پول از بورس به سمت ارز مجازی رفته است، گفت: قشر متوسط جامعه ضعیف تر شده است.

- ، یوسف حسن پور کارسالاری با اشاره به افزایش بی رویه حجم نقدینگی در شرایط رکود تورمی اظهار کرد: نقدینگی در اقتصاد تأمین کننده نیازهای دولت، بخش خصوصی و دولتی و خانوارهاست.

وی با بیان اینکه قشر متوسط جامعه ضعیف تر شده و بخش زیادی از این منابع هم در اختیارشان نیست، افزود: در شرایطی که فعالیت موسسات و سازمان های خصوصی نیز کاهش یافته و رونقی در این بخش وجود ندارد اما دو بخش دولت و شرکت های دولتی و خصولتی خیلی بزرگ شده اند.

استادیار موسسه پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت با اشاره به اینکه نظام بانکی استقلال لازم را ندارد گفت: هر دولتی به جای تأمین نیازها و اجرای برنامه های خود با ارتقای بهره وری، کسری خود را از سیستم نظام بانکی تأمین کرده و همین موضوع افزایش بی رویه حجم نقدینگی را رقم زده است.

وی با بیان این که کنترل نقدینگی در اقتصاد بی مفهوم است و این مدیریت نقدینگی است که موضوعی بسیار مهم و البته بر عهده مدیران دولتی است، ادامه داد:ترکیب نقدینگی در شرایط فعلی هم برای این دولت و هم دولت بعدی بسیار خطرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 150 هزار میلیارد از بورس به سمت ارز مجازی

خروج 150 هزار میلیارد از بورس به سمت ارز مجازی