مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-05بين الملل

چالش های امنیتی آفریقا موضوعات سفر رییس جمهور اریتره به خارطوم


بررسی مسایل امنیتی قاره آفریقا و اختلاف نظرهای سودان و اتیوپی در راس برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور اریتره به سودان قرار دارند.

- بررسی مسایل امنیتی قاره آفریقا و اختلاف نظرهای سودان و اتیوپی در راس برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور اریتره به سودان قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ایسایاس آفورکی، رییس جمهور اریتره در سفر دو روزه خود به خارطوم، وضعیت مثلث هم مرز با اقلیم تیگرای اتیوپی و اختلافات رو به وخامت سودان و اتیوپی در دو موضوع سد النهضه و مرزهای مشترک این دو کشور، نگرانی ها از فعالیت احتمالی گروه های تروریستی مخالف با حاکمیت آفورکی و وضعیت امنیتی منطقه شاخ آفریقا با توجه به بحران اخیر سومالی را بررسی می کند.

برخی کارشناسان درباره علت این سفر اظهار کردند: اسمره متوجه شد در صورتی که تنش ها میان اتیوپی و سودان درباره مرزهای منطقه الفشقه که نوامبر گذشته آغاز شدند، از این بیشتر شوند، احتمالا خطرات بزرگی برای آن اریتره ایجاد می کنند.

برخی طرف ها کشور اریتره را به تشدید این بحران و جانبداری از اتیوپی چه با حمایت مستقیم از گروه های امهرا و چه با افزودن بر آتش درگیری های داخلی اقلیم تیگرای و در نتیجه افزایش مهاجرت آوارگان اتیوپیایی به داخل خاک سودان متهم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های امنیتی آفریقا موضوعات سفر رییس جمهور اریتره به خارطوم

چالش های امنیتی آفریقا موضوعات سفر رییس جمهور اریتره به خارطوم