مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 19:202021-05-04پزشكي

اهمیت دوز دوم واکسن کرونا برای سالمندان / آیا بهبودیافتگان هم نیاز به واکسن دارند؟


نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که هشت درصد از مردم آمریکا پس از دریافت نوبت نخست واکسن کرونا، تزریق نوبت دوم را ضروری نمی بینند و با توجه به نرخ افرادی که در آمریکا واکسینه شده اند، - "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی اعلام کرده است که هشت درصد از مردم آمریکا پس از دریافت نوبت نخست واکسن کرونا، تزریق نوبت دوم را ضروری نمی بینند و با توجه به نرخ افرادی که در آمریکا واکسینه شده اند، این تعداد حدود پنج میلیون نفر از شهروندان آن کشور را شامل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار یاد شده از سوی مسئولان اداره بهداشت و درمان آمریکا در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

آنجلا رسموسن، ویروس شناس و از متخصصان سازمان واکسیناسیون و بیماری های عفونی در دانشگاه ساسکاچوانِ کانادا معتقد است که سر باز زدن از نوبت دوم تزریق واکسن کرونا می تواند علت های گوناگونی داشته باشد.

به باور او، برخی از مردم از تاثیرات جانبی این واکسن ها هراس دارند و برخی دیگر به دلایل پزشکی و سلامتی از پذیرش نوبت تزریق دوم واکسن کرونا خودداری می کنند.

اما وی معتقد است بخش اعظم کسانی که حاضر به دریافت نوبت دوم واکسن کرونا نمی شوند، کسانی هستند که به خطا گمان می کنند یک بار دریافت واکسن کرونا برای محافظت آن ها در برابر این ویروس کفایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت دوز دوم واکسن کرونا برای سالمندان / آیا بهبودیافتگان هم نیاز به واکسن دارند؟

اهمیت دوز دوم واکسن کرونا برای سالمندان / آیا بهبودیافتگان هم نیاز به واکسن دارند؟