مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 13:052021-05-04پزشكي

سیر تا پیاز فاز 3 بالینی واکسن پاستور در بندرعباس/ آغاز رسمی طرح از 5شنبه


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فاز 3 مطالعات بالینی واکسن پاستور - کوبا از روز 5شنبه در بندرعباس آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور ظهر امروز در یک گفت وگوی رسانه ای آنلاین به بیان نکات مهم و کلیدی در زمینه تولید واکسن داخلی و اجرای فاز 3 مطالعات بالینی واکسن پاستور - کوبا پرداخت.

برگزیده ای از این اظهارات در ادامه می آید: ** متأسفانه روند ساخت و توزیع واکسن در دنیا در انحصار برخی کشورها و شرکت های خاص است و لذا بهترین کار در زمینه بهداشت و درمان در کشورمان این بود که خودمان تبدیل به واکسن ساز شویم و ما در مورد سایر واکسن ها نیز همین شرایط را کم و بیش در دنیا شاهدیم.

** 85 درصد واکسن دنیا را 7 کشور پیش خرید کرده اند و این خود نشان می دهد که چه وضعیتی در این زمینه در دنیا حاکم است و اگر ما می خواستیم بیش از 100 میلیون دز واکسن ی واکسن پاستور - کوبا در فاز 1 و 2 بالینی (سنجش ایمنی) در کشور کوبا انجام شده و فاز 3 مطالعات بالینی این واکسن نیز به طور همزمان در کوبا و ایران در حال انجام است و البته کوبا این فاز را حدود یک ماه زودتر از ایران آغاز کرده است.

** واکسن پاستور - کوبا بر پایه دانش ساخت واکسن کزار طراحی و ساخته شده است و لذا از حیث ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن است و عوارض بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر تا پیاز فاز 3 بالینی واکسن پاستور در بندرعباس/ آغاز رسمی طرح از 5شنبه

سیر تا پیاز فاز 3 بالینی واکسن پاستور در بندرعباس/ آغاز رسمی طرح از 5شنبه