مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 10:302021-05-04اجتماعي

تغییر جنسیت اژدهای ریش دار با گرمای محیط


کارشناسان حیات وحش در مطالعات جدید دریافته اند که چگونه دمای محیط، نر یا ماده شدن جنین گونه ای مارمولک موسوم به اژدهای ریش دار را تعیین می کند.

- کارشناسان حیات وحش در مطالعات جدید دریافته اند که چگونه دمای محیط، نر یا ماده شدن جنین گونه ای مارمولک موسوم به "اژدهای ریش دار" را تعیین می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کشف پیشرفتی است که مسیر زیستی تعیین جنسیت در خزندگان را بیش از پیش روشن می کند.

زیست شناسان بیش از پنج دهه این موضوع را می دانستند که در بسیاری از خزندگان و ماهی ها، جنسیت جنین در حال رشد، به دمای محیط بستگی دارد اما زمینه و سازوکار دقیق رخ دادن آن فرایند ناشناخته بود.

درباره اژدهای ریش دار نیز کارشناسان می دانستند که نر یا ماده شدن جنین به یک یا دو مسیر بستگی دارد؛ یکی تعیین جنسیت طبیعی کروموزوم های جنسی خزنده بر اساس ژن های آن و دیگری مسیری که در دماهای بالا، طی فرایند رشد فعال می شود.

اکنون محققان دانشگاه کانبرا در استرالیا در جریان مطالعه ای جدید، این فرایند را که تعیین جنسیت وابسته به دما در مارمولک های اژدهای ریش دار خوانده می شود، تحلیل و بررسی کردند.

بر اساس اعلام آنها، جنس نر این گونه جانوری، کروموزوم های جنسی همسان و یک جوری (ZZ) در سلول های خود دارند در حالی که ماده ها دو کروموزوم جنسی متفاوت (ZW) دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر جنسیت اژدهای ریش دار با گرمای محیط

تغییر جنسیت اژدهای ریش دار با گرمای محیط