مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-04بين الملل

انتقاد رییس جمهور فیلیپین از وزیر خارجه اش


پس از حملات تند لفظی وزیر خارجه فیلیپین علیه چین رییس جمهور این کشور در صدد جمع کردن اوضاع برآمد و گفت که چین همچنان ولی نعمت دولتش باقی می ماند.

- پس از حملات تند لفظی وزیر خارجه فیلیپین علیه چین رییس جمهور این کشور در صدد جمع کردن اوضاع برآمد و گفت که چین همچنان "ولی نعمت" دولتش باقی می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فیلیپین یکسری اعتراضات دیپلماتیک را بابت ادعای حضور غیرقانونی ناوهای چینی در منطقه اقتصادی ویژه فیلیپین در دریای چین جنوبی منتشر و به شدت از دولت پکن انتقاد کرد که این انتقادها با واکنش تند رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین روبرو شد.

این واکنش تند از سوی دوترته در حالی بوده که فیلیپین دست کم چهار میلیون دوز واکسن ساخت کمپانی داروسازی چینی سینوواک را دریافت کرده که شامل یک میلیون دوز اهدایی از سوی پکن می شود.

دوترته در یک نشست خبری گفت: به این دلیل که ما با چین تضاد داریم معنی ندارد که بی ادب باشیم و بی احترامی کنیم.

وی همچنین به دولت پکن تاکید کرد تا به فیلیپینی ها اجازه دهد تا در صلح و آرامش در دریای چین جنوبی ماهیگیری کنند و استدلال کرد که در جریان کارزار انتخابات 2016 هرگز به دنبال بازپس گیری آب های مورد مناقشه نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد رییس جمهور فیلیپین از وزیر خارجه اش

انتقاد رییس جمهور فیلیپین از وزیر خارجه اش