مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-04اقتصادي

کدو آجیلی در هرمزگان کشت می شود


تداوم کشت برخی محصولات سبزی و صیفی در منطقه هرمزگان و نوسانات شدید قیمت محصول و همچنین افزایش بی رویه هزینه های تولید، منجر به بی رغبتی برخی کشاورزان نسبت به کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی رایج در این منطقه نظیر پیاز، - ایسنا/هرمزگان تداوم کشت برخی محصولات سبزی و صیفی در منطقه هرمزگان و نوسانات شدید قیمت محصول و همچنین افزایش بی رویه هزینه های تولید، منجر به بی رغبتی برخی کشاورزان نسبت به کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی رایج در این منطقه نظیر پیاز، بادمجان و گوجه فرنگی شده است.

در این زمینه، کاهش سطح آب های زیرزمینی به دلیل کاهش نزولات جوی و همچنین برداشت بی رویه آب از چاه ها، نیز نگاه ها را به سمت محصولاتی با نیاز آبیاری کم معطوف داشته است.

محقق بخش زراعی و باغی این مرکز در گفت و گو با ایسنا، افزود: کدو آجیلی از جمله محصولاتی است که، به دلیل نیاز آبیاری کمتر (مصرف کمتر آب)، می تواند در کشت پاییزه هرمزگان موجب ایجاد تنوع در الگوی کشت محصولات شود.

دکتر حامد حسن زاده در این خصوص بیان کرد: کشت بذر کدو آجیلی در مناطق ساحلی استان هرمزگان از اواسط شهریورماه تا آذرماه امکان پذیر است.

وی در خصوص زمان کشت محصولات اظهار کرد: این مناطق فاقد سرمای زمستان بوده و عمده محصولات فصل گرم نظیر گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، هندوانه، خیارسبز و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدو آجیلی در هرمزگان کشت می شود

کدو آجیلی در هرمزگان کشت می شود