مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-04سياسي

حضور شهریار در محضر امام علی(ع)


آیت الله مرعشی نجفی، ماجرای حضور شهریار در محضر امام علی(ع) را نقل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس از تبریز، از مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی نقل شده است: شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم، آن شب در عالم خواب، دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و مولا امیرالمؤمنین (ع) با جمعی حضور دارند، حضرت فرمودند: شاعران اهل بیت را بیاورید ، دیدم چند تن از شاعران عرب را آوردند، امام علی(ع) فرمودند: شاعران فارسی زبان را نیز بیاورید؛ آن گاه محتشم و چند تن از شاعران فارسی زبان آمدند .

مولا(ع) فرمودند: شهریار ما کجاست؟ ، شهریار آمد، حضرت علی(ع) خطاب به شهریار فرمودند: شهریار شعرت را بخوان! و شهریار این شعر را خواند: علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را که  به  مـا  ســوا  فـکـندی  هـمـه  سایـه هـمـا را آیت الله مرعشی نجفی، ادامه ماجرا را اینگونه نقل می کند: وقتی شعر شهریار تمام شد، از خواب بیدار شدم؛ چون من شهریار را ندیده بودم، فردای آن روز پرسیدم که شهریار  کیست؟ گفتند: شاعری است که در تبریز زندگی می کند.

گفتم: از جانب من او را دعوت کنید که به قم نزد من بیاید.

چند روز بعد، ساعت شش صبح، شهریار به خانه آیت الله می رسد، خادم از او نامش را می پرسد، می گوید من سید محمد بهجت تبریزی مشهور به شهریار از تبریز آمده ام؛ پس از کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور شهریار در محضر امام علی(ع)

حضور شهریار در محضر امام علی(ع)