مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-04اقتصادي

تولید کمپوست در خانه و کاهش کیسه های زباله


  تولید کمپوست به عنوان یکی از مشاغل خانگی زنان روستایی در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه قرار گرفته است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت:  تولید کمپوست به عنوان یکی از مشاغل خانگی زنان روستایی در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه قرار گرفته است.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه ما در بخش ترویج دنبال می کنیم استفاده از تمام قابلیت ها و هدایت آن برای بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار و تولید محصول سالم با کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی با وجود تمام محدودیت های آب و خاک است.

وی ادامه داد: پسماندهای خانگی و کشاورزی با مدیریت صحیح قابلیت بازیابی و بازیافت دارند و در اثر اعمال مدیریت، قابلیت اشتغالزایی و بازگشت به چرخه تولید را دارند که برای ما محیط زیست پاک تر، بهداشت بیشتر و تولید محصول سالم را به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه تولید و استفاده از کمپوست به عنوان یکی از راه های مدیریت پسماندهای کشاورزی و خانگی جامعه روستایی مورد توجه این شهرستان است، افزود: با کمک زنان کشاورز و روستایی می توانیم ضمن استفاده بهینه از فضولات حیوانی، زباله ها و پسماندهای خانگی برای تولید کمپوست در بالا بردن توان اقتصادی روستاییان نقش عمده ای ایفا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کمپوست در خانه و کاهش کیسه های زباله

تولید کمپوست در خانه و کاهش کیسه های زباله