مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:302021-05-03دانش

طراحی پهپادهای نسل آینده با الهام از سنجاقک های 300 میلیون ساله


محققان در دانشگاه استرالیای جنوبی با الهام از نحوه پرواز سنجاقک های 300 میلیون ساله پهپادی طراحی کرده اند که به لحاظ شکل ظاهری و نحوه قرارگیری بال ها بسیار شبیه این حشرات هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ در این کار پژوهشی که توسط تیمی از پژوهشگران در دانشگاه استرالیای جنوبی انجام شده است، بخش های کلیدی سامانه پروازی پهپاد از حرکت سنجاقک ها در هوا الگو گرفته و منطبق بر خصوصیات منحصر به فرد این حشره در معلق ماندن در هوا و حرکت روی سطح آب طراحی شده است.

از آن جا که گرفتن سنجاقک ها در طبیعت کار دشواری است، پژوهشگران در این پروژه با استفاده از تکنیک های نوری از هندسه بال 75 نوع مختلف سنجاقک که در موزه حیات طبیعی استرالیا قرار داشتند عکس برداری کردند و سپس تصاویر پرواز سنجاقک و نحوه قرارگیری بال های آن ها را با استفاده از فرمول های ریاضی به مدل های سه بعدی دیجیتال تبدیل کردند.

پروفسور جاوان چاهل، استاد سامانه های حسگر در دانشگاه استرالیای جنوبی، با بیان اینکه از مهارت این حشرات در پرواز بسیار می توان آموخت، گفت: سنجاقک ها در تمام زمینه های پروازی بسیار ماهر هستند.

سنجاقک های نر از زمان خروج از زیر آب تا زمان مرگ که حداکثر شش ماه به طول می انجامد درگیر یک مبارزه دائمی با رقبا برای جفت گیری هستند و جفت گیری برای آن ها به توان بالای پرواز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی پهپادهای نسل آینده با الهام از سنجاقک های 300 میلیون ساله

طراحی پهپادهای نسل آینده با الهام از سنجاقک های 300 میلیون ساله