مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-05-03بين الملل

انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان آغاز پاندمی کرونا


گردهمایی وزرای خارجه کشورهای گروه هفت امروز دوشنبه برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا به صورت حضوری به میزبانی لندن و پذیرایی وزیر خارجه انگلیس و همتای آمریکایی اش آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست که به میزبانی انگلیس، رییس دوره ای این نشست برگزار می شود فرصتی است برای بازیابی نفوذ غرب و رسیدگی به مسائلی مانند ترمیم شرایط ناشی از کرونا، تغییرات آب وهوایی و چگونگی مواجهه با چین و روسیه.

علاوه بر این وزرای هفت کشور قدرتمند جهان در این نشست مقدمات اولین سفر جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن اش را فراهم می کنند؛ سفری که قرار است ماه آینده در اجلاس سران کشورهای گروه هفت به انگلیس انجام شود و به معنی احیای همکاری این کشور با متحدان سنتی اش آن هم پس از وقفه ای است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آن را ایجاد کرده بود.

در نشست این هفته البته لندن غیر از هفت کشور این گروه شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا وزرای کشورهای استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و کره جنوبی را هم دعوت کرده است.

این نشست امروز عصر و با ضیافت شام آغاز می شود.

پیش از آن، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی درباره اهداف مشترک تبادل نظر خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان آغاز پاندمی کرونا

انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان آغاز پاندمی کرونا