مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-03پزشكي

نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا/فوت 8 ماما در اثر کرونا


استاد تمام گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: جهان امروز بیش از هر زمانی به ماماها نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، معصومه سیمبر با اشاره به این که پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبهشت ماه، روز جهانی ماما نامگذاری شده است اظهار کرد: این روز هر سال در سراسر دنیا به منظور تجلیل از زحمات ماماها گرامی داشته می شود.

وی با بیان این که هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای حفظ و ارتقا سلامت جامعه است افزود: مامایی حرفه ای است به قدمت حیات بشر و مصادف با تاریخ حیات؛ ماما فردی است که آثار خدماتش در تمامی مراحل زندگی یک زن از دوران جنینی تا کهنسالی همراه اوست.

سیمبر با اشاره به تعاریف مختلف سازمان بهداشت جهانی درباره رشته مامایی خاطرنشان کرد: در اولین تعریف این سازمان ارائه خدمات از زمان لقاح تا شش ماه بعد از زایمان بر عهده کارشناسان و متخصصان رشته مامایی است ولی در تعریف جدید سازمان بهداشت جهانی ماماها وظایف فراتری را عهده دار هستند.

خدمات ماماها دیگر صرفاً محدود به قبل، حین و بعد از زایمان نمی شود وی تاکید کرد: کلیه خدماتی که به حوزه سلامت باروری مرتبط می شود در چارچوب خدمات مامایی می گنجد به این معنی که ماماها وظیفه سلامت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا/فوت 8 ماما در اثر کرونا

نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا/فوت 8 ماما در اثر کرونا