مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-03دانش

طرح دانشگاه کوثر بجنورد در مقابله با آفات کشاورزی در وزارت علوم برگزیده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح جامع مقابله با آفات محصولات کشاورزی با هدف مشارکت دانشگاه ها در پاسخگویی به نیاز های جامعه در حوزه کشاورزی، - طرح جامع دانشگاه کوثر بجنورد در مقابله با آفات محصولات کشاورزی با هدف بهره برداری در استان ها، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان طرح برگزیده معرفی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح جامع مقابله با آفات محصولات کشاورزی با هدف مشارکت دانشگاه ها در پاسخگویی به نیاز های جامعه در حوزه کشاورزی، به عنوان طرح برگزیده از سوی وزارت علوم معرفی شد.

این طرح در کتابی با عنوان مشارکت دانشگاه ها در پاسخگویی به نیاز ها و بهره برداری از مزیت های استانی منتشر شده و در آن موضوع مقابله با آفات محصولات کشاورزی با محوریت فعالیت های استانی دانشگاه ها در خراسان جنوبی مطرح شده است.

هدف از طرح جامع مقابله با آفات محصولات کشاورزی دانشگاه کوثر، شناسایی گیاهان دارویی قابل کشت در خراسان شمالی است که اسانس آن ها قابلیت آفت کشی دارد و بررسی اثر کپسوله کردن آن ها در ذرات پلیمری با ابعاد میکرو و نانو است.

چشم انداز این طرح تجاری سازی محصولاتی جدید بر پایه اسانس گیاهان دارویی استان خراسان شمالی می باشد که بتواند جایگزین بسیاری از سموم خطرناک شیمیایی پر مصرف باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دانشگاه کوثر بجنورد در مقابله با آفات کشاورزی در وزارت علوم برگزیده شد

طرح دانشگاه کوثر بجنورد در مقابله با آفات کشاورزی در وزارت علوم برگزیده شد