مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-03دانش

ماموریت کرو-1 رکورد ماندگاری در فضا را شکست


1 که به دست شرکت اسپیس ایکس و با نظارت ناسا انجام شد، چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برد و پس از 160 روز به سلامت به زمین بازگرداند.

- ماموریت "کرو-1" که به دست شرکت "اسپیس ایکس" و با نظارت ناسا انجام شد، چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برد و پس از 160 روز به سلامت به زمین بازگرداند.

این ماموریت رکورد ماندگاری در فضا را شکست و حتی ماموریت "کرو-2" نیز ممکن است به آن نرسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، ماموریت کرو-1 (Crew-1) بامداد دیروز در آمریکا به سلامت به زمین برگشت و رکورد دیگری را در این زمینه شکست.

ناسا تأیید کرده است که کرو-1 رکورد طولانی ترین مدت مأموریت برای یک فضاپیمای سرنشین دار آمریکایی را شکسته است، چرا که کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) توانست قبل از فرود در سواحل فلوریدا 168 روز را در مدار زمین بگذراند.

رکورد قبلی در فوریه 1974 به دست آمده بود، زمانی که آخرین خدمه ماموریت اسکای لب (Skylab) کمی بیش از 84 روز را برای انجام مأموریت خود در فضا گذراندند.

ناسا بار دیگر تأکید کرد که این بازگشت، اولین بازگشت و فرود شبانگاهی برای یک کشتی فضایی آمریکایی از زمان ماموریت آپولو 8 در دسامبر 1968 تاکنون یعنی پس از 53 سال بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت کرو-1 رکورد ماندگاری در فضا را شکست

ماموریت کرو-1 رکورد ماندگاری در فضا را شکست