مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-03سياسي

شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است، گفت: رزق و روزی الهی در این شب پخش می شود و باید انسان بیدار بوده و بهره مند شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی گیلانی در مراسم معنوی و عبادی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه شب قدر از شب های بزرگی است که در آن مقدرات و روزی یک سال انسان مشخص می شود، اظهار کرد: شب قدر، شبی برتر از هزار ماه است و هر عمل خیر انسان به اندازه هزار برابر محاسبه می شود.

وی، شب قدر را شب قدردانی از خداوند متعال دانست و افزود: انسان باید تلاش کند که شب های قدر را بیدار باشد و نعمت های الهی را شناسایی کرده، تفکر کند و انس بگیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه این شب، شب نزول قرآن و شب فرودآمدن ملائکه و روح الامین است، تصریح کرد: در روایت آمده، پیامبر اکرم (ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان همه مقدمات را برای عبادت آماده کرده، شب ها را احیا می گرفتند و معتکف می شدند.

رمضانی با اشاره به اینکه شب قدر، به نوعی رزق معنوی انسان است و باید از آن بهره مند شد، گفت: درک روزی معنوی، نکته مهمی است که باید موردتوجه باشد، متأسفانه خیلی ها از شب های قدر می گذرند و باگذشت سال ها از عمرشان، نتوانستند از فضیلت این شب ها بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است

شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است