مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-03اجتماعي

دانش آموزان به سواد رسانه ای نیاز دارند/عامل مهم در سلامت روان کودکان و نوجوانان


روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه آموزش و ارتقاء سواد رسانه عامل مهم در سلامت روان کودکان و نوجوانان است، گفت: وزارت آموزش و پرورش بهتر است، - سمیه عابدی روانشناس کودک و نوجوان در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره نوسان پذیری شخصیت کودکان اظهارداشت: ارتباط رسانه با سلامت روان به خصوص در کودکان غیرقابل انکار است، رسانه ها همان طور که قادرند فشار روانی شدیدی بر افراد وارد کنند از این توانمندی هم برخوردارند که مخاطبان را از استرس دور کنند و به آرامش برسانند.

  وی تصریح کرد: تاثیر پذیری کودکان و نوجوانان از محصولات رسانه ای به ساختار ناکامل شخصیت آن ها، میزان نوسان پذیری این ساختار، رفتار، نگرش، نحوه برقراری ارتباط و تعامل با آنها را بشناسند و با توجه به شناخت آنها برنامه تولید کنند.

در اینجا مخاطب شناسی ضرورت پیدا می کند؛ یعنی رسانه های ما باید نیازهای مخاطبانشان را درک کنند تا بتوانند، موفق عمل نمایند.

  وی با بیان اینکه خودآگاهی رسانه نسبت به ماهیت خود از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ افزود: اگر رسانه های مرتبط با حوزه کودک به ماهیت خویش آگاه باشد و تولیدات یا پیام های ارتباطی خود را متناسب با ماهیت اش به دست نسل جدید برساند، خود به خود بخشی از آگاهی رسانه ای را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان به سواد رسانه ای نیاز دارند/عامل مهم در سلامت روان کودکان و نوجوانان

دانش آموزان به سواد رسانه ای نیاز دارند/عامل مهم در سلامت روان کودکان و نوجوانان