مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-03اقتصادي

انجام 70 هزار سرشاخه کاری باغات گردو در همدان


مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از اجرای 70 هزار سرشاخه کاری باغات گردو در سطح استان توسط اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی خبر داد.

- مجید مسلمی راد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی عقد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی استان، اتحادیه  شرکت های تعاونی تولید روستایی طرح 70 هزار پیوند سرشاخه کاری گرو در سطح استان را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری در باغات استان و به ویژه شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت و برند اصلی گردو در کشور است خاطرنشان کرد: سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و عدم یکنواختی محصول تولید شده از دلایل مهم برای انجام طرح سرشاخه کاری در استان همدان و شهرستان تویسرکان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان افزود: اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان با سرمایه گذاری قابل توجه و بهره گیری از دانش علمی روز در ایجاد زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک گواهی شده گردو ، گام مهمی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان و استان همدان برداشته است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه در سال 1400 اقدام به تولید 130 هزار نهال پیوندی گواهی شده گردو کرده است یادآور شد: زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک اتحادیه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 70 هزار سرشاخه کاری باغات گردو در همدان

انجام 70 هزار سرشاخه کاری باغات گردو در همدان