مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-02اقتصادي

7 هکتار کلزا به صورت نشایی در آذربایجان غربی کشت شد


برای اولین بار در سطح استان، حدود 7 هکتار کلزا بصورت نشایی کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید کریم ابراهیم زاده ظهر یکشنبه در جریان بازدید از مزارع کلزای شهرستان نقده افزود: در سال جاری حدود 1100 هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که نسبت به سال قبل حدود 300 درصد سطح زیرکشت این محصول افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در سطح استان، حدود 7 هکتار کلزا به صورت نشایی کشت شده است که وضعیت این مزارع نیر بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

ابراهیم زاه خاطر نشان کرد: در طی سال زراعی جاری تا کنون در سطح 3 هزار و 94 هکتار نیز با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ مبارزه شیمیایی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی مقدار 5 هزار کیلو انواع مختلف بذور هیبرید خارجی، 700 تن انواع کود شیمیایی و 130 لیتر سم علف کش بوتیزان استار به صورت یارانه دار در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

ابراهیم زاده اضافه کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید قیمت خرید تضمینی کلزا نیز توسط شورای عالی اقتصاد به قیمت 110 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش یافته است که نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 هکتار کلزا به صورت نشایی در آذربایجان غربی کشت شد

7 هکتار کلزا به صورت نشایی در آذربایجان غربی کشت شد