مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-02اقتصادي

خسارت 35 هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی یزد


مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 35 هزار میلیارد ریال خسارت بر اثر سرمازدگی به بخش کساورزی استان وارد شده است.

- ایسنا/یزد مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 35 هزار میلیارد ریال خسارت بر اثر سرمازدگی به بخش کساورزی استان وارد شده است.

احسان بلاکتفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:استان در دو ماهه ی پایانی سال گذشته متاسفانه شاهد بارش و سرمای زمستانی نبود لذا قبل از فرارسیدن فصل بهار و با گرم شدن هوا بسیاری از درختان به شکوفه زودهنگام نشستند.

وی افزود: هرچند شکوفه زدن درختان و طراوت آن ها سبب ایجاد حس آرامش و محیطی دل انگیز در برخی مناطق استان شد اما بسیاری از مردم به ویژه کشاورزان از پیامد شکوفه زدن زود هنگام درختان در همان روزها ابراز نگرانی می کردند چرا که احتمال بروز موج شدید سرما در روزهای بعد که می توانست سبب سرمازدگی و خسارت به باغات شود را می دادند.

مدیر کل بحران استان ادامه داد: متاسفانه شاهد همین رویداد یعنی موج سرما پس از شکوفه زدن زودهنگام درختان نیز در استان بودیم که باعث خسارت به بخش وسیعی از درختان و باغات استان شد.

وی با بیان این که اطلاع رسانی های اداره کل هواشناسی استان در کاهش خسارات بسیار موثر بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 35 هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی یزد

خسارت 35 هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی یزد