مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-05-02اجتماعي

آلودگی پتروشیمی ها «صیادان» را ناچار به مهاجرت به دیگر زیستگاه ها کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص تاثیر منفی آلایندگی های صنایع پتروشیمی بر محیط زیست دریایی و کاهش آبزیان بندر ماهشهر ، اظهار کرد: رسیدگی به این مساله، جزو وظایف ذاتی دستگاه های زیست محیطی است و قطعا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با این پدیده برخورد کرده و تذکرات لازم را هم داده اند.

وی افزود: هنوز این آلایندگی ها وجود دارند و باید به نوعی از ادامه این آلودگی جلوگیری شود و اینکه صنایع پتروشیمی ماهشهر باید خسارت سنگینی که وارد کرده اند را جبران کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تذکرات لازم به شرکت های پتروشیمی داده شده و از سال گذشته سعی کردند که به جبران خسارت های وارده در بخش منابع آبخیز کمک کنند.

هفته گذشته نیز جلسه ای به ریاست استاندار خوزستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد که تذکرات جدی تری داده شود و اگر این موضوعات رعایت نشوند، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند شد.

وی در خصوص تلفات آبزیان تصریح کرد: آمار دقیقی از تلفات آبزیان وجود ندارد اما در عمل مشکلات زیادی ایجاد شده است.

فتح الله ابوعلی تصریح کرد: خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی از منابع آبزی تخلیه شده اند که صیادان مجبور شده اند به زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی پتروشیمی ها «صیادان» را ناچار به مهاجرت به دیگر زیستگاه ها کرد

آلودگی پتروشیمی ها «صیادان» را ناچار به مهاجرت به دیگر زیستگاه ها کرد