مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-02فرهنگي

صدمین پایگاه ملی میراث فرهنگی در«قلعه ایرج»راه اندازی می شود


یکصدمین پایگاه ملی میراث فرهنگی در قلعه ایرج پیشوا راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین عباسی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آثار باستانی و میراث فرهنگی، هویت ملی کشور بوده و نشان دهنده تمدن، نبوغ و خلاقیتی است که اجداد و نسل های گذشته داشته اند اظهار داشت: یکصدمین پایگاه ملی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قلعه ایرج شهرستان پیشوا راه اندازی می شود.

عباسی افزود: شهرستان پیشوا به واسطه پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی، آثار و محوطه های تاریخی فراوانی را در خود جای داده که یکی از مهم ترین آثار، قلعه ایرج است که مربوط به دوره ساسانیان و از بزرگ ترین قلعه های خشتی جهان محسوب می شود.

وی گفت: با راه اندازی پایگاه ملی قلعه ایرج، زمینه حفاظت و صیانت از اثر فراهم شده و فعالیت های پژوهشی و کاوش به صورت مداوم انجام می شود و تاکنون کاوش چندانی برای این اثر انجام نشده و چندین مرحله مستندسازی، گمانه زنی و لایه برداری صورت گرفته که خیلی محدود است.

فرماندار پیشوا بیان داشت: این پایگاه به صورت متمرکز بر روی قلعه ایرج کار می کند و این امکان را فراهم می آورد تا ارتباط فرهنگی قلعه ایرج را با سایت های اطراف در شهرستان و خارج از شهرستان بررسی نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدمین پایگاه ملی میراث فرهنگی در«قلعه ایرج»راه اندازی می شود

صدمین پایگاه ملی میراث فرهنگی در«قلعه ایرج»راه اندازی می شود