مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-02فناوري

مشترکان اینترنت ثابت از 10 میلیون عبور کردند


مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن باند ثابت تا پایان سال 1399، بیش از 10 میلیون و 600 هزار عدد بوده که از فناوری های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL، VDSL ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طی سال های گذشته، روند استفاده از اینترنت از سرعت های کیلوبیتی در اینترنت دایال آپ، رفته رفته جای خود را به فناوری ADSL داد که سرعتی به مراتب بیش تر داشته و سرعت هایی تا 521 کیلوبیت بر ثانیه و حتی 16 مگابیت را هم پوشش می داد و اکنون نوبت به فیبر نوری است که سرعت هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان آورد.

در حال حاضر، انواع سرویس های موجود اینترنت در ایران، به دلیل داشتن ویژگی های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می شود.

یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت است که اینترنت های ADSL ،VDSL و FTTX را شامل می شود؛ این دسته به یک مکان مشخص و محدوده جغرافیایی خاص یا بستر فیزیکی محدود هستند و خارج از این محدوده ی مشخص، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه پایانی سال 1399، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن باند ثابت، 10 میلیون و 600 هزار و 50 نفر را شامل می شود که تعداد مشترکان به تفکیک در جدول زیر آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشترکان اینترنت ثابت از 10 میلیون عبور کردند

مشترکان اینترنت ثابت از 10 میلیون عبور کردند