مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 19:452021-05-01سياسي

سلام بر شب زیبای قدر تا سحرش...


شب قدر شب نزول قرآن، شب رحمت، شب نور، شب دعا، شب فرود آمدن فرشتگان بر زمین تا بار دیگر مقدر کنند سرنوشت انسان را.

- ایسنا/کردستان شب قدر شب نزول قرآن، شب رحمت، شب نور، شب دعا، شب فرود آمدن فرشتگان بر زمین تا بار دیگر مقدر کنند سرنوشت انسان را.

شب قدر، شب نزول قرآن و شب شهادت دُردانه پیامبر، آری امشب است شب قدر شبی که انسان دست به سوی خدا دراز می کند و تا سحر به راز و نیاز با خدا می نشیند تا باز شود درهای رحمت خدا به روی انسان.

و چه فرخنده شبی است شب قدر؛ شبی که شیطان در بند خواهد شد و انسان از دام شیطان رها و به سوی خدا بازخواهد گشت تا بخشوده شود گناهانش.

از نیمه دوم ماه رمضان در مساجد کردستان نوای الوداع طنین انداز می شود که این نوا تلنگری برای کسانی است که بهره ای از این ماه نبرده اند تا در نیمه دوم بیدار شوند و شب های احیا را قدر بدانند.

همزمان که نوای الوداع یا خداحافظی از گلدسته های مساجد کردستان به گوش می رسد دل های مومنان حزین می شود چون از ماه رمضان فرصت اندکی باقی مانده است اما آنچه که می تواند این دلها را شاد کند وجود شب های قدر و عبادت و شب زنده داری در دهه آخر این ماه است.

استان کردستان به واسطه داشتن بیشترین تعداد مسجد در کشور، به شهر مناره ها مشهور است که همین مسئله نشان دهنده متدین بودن مردم این خطه از کشورمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلام بر شب زیبای قدر تا سحرش...

سلام بر شب زیبای قدر تا سحرش...