مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 13:302021-05-01پزشكي

کمبود انسولین همچنان ادامه دارد


مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز از کمبود انسولین در این استان خبر داد.

- مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هر بیمار دیابتی در ماه به پنج انسولین قلمی نیاز دارد، گفت: حدود 20 هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، امیر بقایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به گلایه برخی از بیماران در خصوص کمبود انسولین قلمی در استان اظهار کرد: منکر کمبود انسولین قلمی در استان نیستیم، این امر به دلیل مشکلات ارزی و نشت احتمالی این دارو به علت توزیع نامناسب و همچنین تاخیر در حمل و نقل به موقع آنها به واسطه شیوع کرونا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برای حل این دغدغه بیماران دیابتی استان، هفته گذشته 92 هزار و 900 مورد انسولین قلمی وارد استان و در داروخانه های مناطق مختلف توزیع شده است.

این مسئول اضافه کرد: طبق آمار، حدود 20 هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می کنند و پیش بینی شده با این توزیع بخشی از مشکل آنها مرتفع شده باشد.

بقایی توضیح داد: هر بیمار دیابتی به طور میانگین در ماه پنج انسولین قلمی استفاده می کند و با تامین حدود 100 هزار انسولین قلمی به نظر می رسد تا ماه آینده با مشکل کمبود انسولین قلمی مواجه نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود انسولین همچنان ادامه دارد

کمبود انسولین همچنان ادامه دارد