مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-01اقتصادي

حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت


رییس گروه تلفیق و بیلان آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: به دلیل کاهش بارندگی هادر سال آبی جاری، حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آرش نصیری ظهر شنبه در گفتگوی خبری بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به پنج میلیارد و 22 میلیون مترمکعب رسیده است افزود: حجم آب نگین آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد و 470 میلیون مترمکعب کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز دریاچه هم اکنون 1271.

40 سانتیمتر است که 44 سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 1271.

84 بود، کمتر است.

نصیری با اشاره به ارقام اعلامی وضعیت سطح و حجم دریاچه ارومیه افزود: هم اکنون نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش، 157 کیلومتر مربعی در سطح و 1 میلیارد و 470 میلیون متر مکعبی در حجم آّب دریاچه ارومیه مواجه هستیم.

رییس گروه تلفیق و بیلان آب منطقه ای آذربایجان غربی تصریح کرد: وسعت دریاچه نیز به سه هزار و 510 کیلومتر مربع رسیده که با توجه به وسعت سه هزار و 714 کیلومتری سال گذشته، در وسعت نیز دچار کاهش هستیم.

نصیری با اشاره به کاهش بارندگی ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و عدم تخصیص حق آبه اظهار داشت: حق آبه دریاچه ارومیه میزان ثابتی ندارد و وابسته به میزان بارش ها است وی با تشریح این نکته که در تعیین حق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت

حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت