مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-01اقتصادي

پرداخت 12/5 میلیارد ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک به زوج های ایلامی


معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طی سال گذشته بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک به زوج های نیازمند پرداخت شد.

- فروزان افسرده ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: این اداره کل در طول سال گذشته بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک به زوج های نیازمند پرداخت کرده است.

وی تعداد کل مراجعان به مرکز مشاوره ژنتیک در سال گذشته را یک هزار و 118 نفر عنوان کرد و گفت: 218 نفر از این افراد کمک هزینه آزمایش های ژنتیک در قالب معرفی به آزمایشگاه و یا کمک موردی پرداخت شده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان  اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک اقدامی ضروری و راهکاری مناسب برای پیشگیری از تولد کودکان معلول است.

وی افزود: ریسک تولد فرزند معلول برای خانواده های با عضو معلول، نسبت فامیلی زوج ها و سن بالا مادران  بیشتر از سایرخانواده هاست.

افسرده بیان کرد: در این زمینه با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و قبل از بارداری و حین بارداری احتمال تولد فرزند معلول به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام به نقش مشاوره های ژنتیک در بروز و کاهش معلولیت اشاره کرد و افزود: به همین منظور سه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 12/5 میلیارد ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک به زوج های ایلامی

پرداخت 12/5 میلیارد ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک به زوج های ایلامی