مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-05-01اقتصادي

خانواده ها مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند/ فعالیت 3 مرکز در ایلام


معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: سه مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی برای جلوگیری از تولد نوزاد معلول مشغول فعالیت هستند.

- ایسنا/ایلام معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: سه مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی برای جلوگیری از تولد نوزاد معلول مشغول فعالیت هستند.

فروزان افسرده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته 1118 نفر به مرکز مشاوره ژنتیک مراجعه کردند که به 218نفر از این افراد کمک هزینه آزمایش های ژنتیک در قالب معرفی به آزمایشگاه و یا کمک موردی پرداخت شده است.

وی انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک را اقدامی ضروری و راهکاری مناسب برای پیشگیری از تولد کودکان معلول عنوان و تصریح کرد:ریسک تولد فرزند معلول برای خانواده های با عضو معلول، نسبت فامیلی زوج ها و سن بالا مادران بیشتر از سایرخانواده ها است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی ایلام با بیان اینکه با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و قبل از بارداری وحین بارداری احتمال تولد فرزند معلول بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد، سه مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی در ایلام به ارائه مشاوره های تخصصی و تعیین ریسک خطر جهت مراجعان در زمینه هایی نظیر پیش از ازدواج، پیش از بارداری، حین بارداری، وجود بیماریهای پر خطر و تکرار شونده در خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده ها مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند/ فعالیت 3 مرکز در ایلام

خانواده ها مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند/ فعالیت 3 مرکز در ایلام