مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 05:502021-05-01اقتصادي

چرا کشاورزان، مزارع را آتش می زنند؟


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان به بهانه کشت سریع محصول بعدی، اقدام به آتش زدن مزارع کشاورزی می کنند اما این موضوع از نظر علمی رد شده است.

- عبدالرضا سیداحمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به رسم آتش زدن مزارع کشاورزی پس از برداشت محصول، اظهار کرد: در خوزستان هر ساله تعدادی از کشاورزان پس از برداشت محصول گندم و جو، باقی مانده این محصولات که شامل کاه و کلش هستند را آتش می زنند.

وی گفت: زراعت در زمانی سرسبز کننده و احیاکننده محیط زیست و طبیعت و تامین کننده مواد غذایی انسان ها است اما پس از برداشت محصول، مزارع به زمین های سوخته تبدیل می شوند و این در حالی است که از نظر علمی، آتش زدن مزارع گندم هیچ دلیل قانع کننده ای ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: کشاورزان به بهانه کشت سریع محصول بعدی، اقدام به آتش زدن مزارع کشاورزی می کنند اما این موضوع از نظر علمی رد شده است.

سیداحمدی با اشاره به ضررهای ایجادشده برای خاک، پس از آتش زدن مزارع تصریح کرد: آتش زدن مزارع گندم و جو باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی، برهنه شدن و فرسودگی آبی و بادی خاک، از بین رفتن حاصلخیزی خاک، کاهش شدید میزان مواد آلی خاک که یکی از عوامل مهم حاصلخیزی خاک است، در خطر افتادن اکوسیستم حیات خاک و موجودات زنده و کاهش شدید میزان تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کشاورزان، مزارع را آتش می زنند؟

چرا کشاورزان، مزارع را آتش می زنند؟