مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-01سياسي

خلیج فارس در چهارراه حوادث خاورمیانه


«اهمیت خلیج فارس در چهارراه حوادث خاورمیانه به اندازه ای مهم بوده که دولت های اروپایی به جایگاه مهم آن واقف بودند به نحوی که لرد کرزن نائب السطنه دولت بریتانیا در هندوستان شناخت منافع سیاسی انگلستان را در گروه شناخت خلیج فارس می دانست و بر ارزش و اهمیت .

- ایسنا/بوشهر اهمیت خلیج فارس در چهارراه حوادث خاورمیانه به اندازه ای مهم بوده که دولت های اروپایی به جایگاه مهم آن واقف بودند به نحوی که لرد کرزن نائب السطنه دولت بریتانیا در هندوستان شناخت منافع سیاسی انگلستان را در گروه شناخت خلیج فارس می دانست و بر ارزش و اهمیت این آبراهه مهم و استراتژیک تاکید می کرد.

روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است، در ادامه یادداشت گالیا حق پرست ، کارشناس میراث فرهنگی را درباره این میراث کهن می خوانید: خلیج فارس پیوند دیرینه ای با هویت ایرانی، قلمرو سرزمینی و تاریخ و فرهنگ ایران دارد.

از همان بدو شکل گیری نخستین حاکمیت های سیاسی در فلات مرکزی ایران خلیج فارس نقشی حیاتی و تاثیرگذار در معادلات اقتصادی، بازرگانی و سیاسی حکومت ها ایفا می کرده است.

به نوعی می توان این آبراهه مهم در خاورمیانه را مشترک در سرنوشت هویت سرزمینی ایرانیان و سایر ملت هایی دانست که مراوداتشان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس در چهارراه حوادث خاورمیانه

خلیج فارس در چهارراه حوادث خاورمیانه