مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-01پزشكي

گوجه سبز و ممنوعیت خوردن آن


گوجه سبز نیز مانند دیگر میوه ها ممکن است برای برخی از افراد حساسیت زا باشد بنابراین در مصرف آن به ویژه در کودکان زیر سه یال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سمیرا مرادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که گوجه سبز میوه ای است که اکثریت مردم کوچک و بزرگ آن را دوست دارند، اظهار کرد: این میوه ترش مزه و آبدار خواص بسیاری دارد اما برخی از افراد نباید آن را استفاده کنند، چرا که در صورت خوردن گوجه سبز دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: خوردن گوجه سبز حتی محدودیت سنی دارد.

مرادی با اشاره به این که مصرف گوجه سبز برای افراد مبتلا به فشارخون بالا ممنوع است، بیان کرد: بیشتر افراد اغلب گوجه سبز را با نمک زیادی می خورند که برای سلامتی خطرناک است، مخصوصاً افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی نباید نمک زیاد مصرف کنند.

این متخصص تغذیه با بیان این که افراد مبتلا به رفلاکس نیز نباید از این میوه مصرف کنند، عنوان کرد: میزان اسید گوجه سبز بالا است که می تواند باعث سوزش معده، معده درد و رفلاکس در افرادی شود که از ناراحتی های معده رنج می برند.

وی تصریح کرد: افراط در خوردن گوجه سبز می تواند باعث نفخ معده شود، چراکه دارای مقدار زیادی اسید سیتریک است و همچنین به دلیل نارس و کال بودن و طعم ترش گوجه سبز موجب فرسایش مینای دندانها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوجه سبز و ممنوعیت خوردن آن

گوجه سبز و ممنوعیت خوردن آن