مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-30فرهنگي

مرمت خانه تاریخی «بهشتیان»


خانه قاجاری عباس بهشتیان؛ مردی که سینه سپر کرد تا جلوی عبور تانک ها را از روی پل خواجو بگیرد، در حال مرمت است و به گفته کارشناس فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، - ایسنا/اصفهان خانه قاجاری عباس بهشتیان؛ مردی که سینه سپر کرد تا جلوی عبور تانک ها را از روی پل خواجو بگیرد، در حال مرمت است و به گفته کارشناس فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، اگر اوضاع روبه راه باشد، تا پایان شهریور با نام خانه حکیم آماده بهره برداری می شود.

منصور عسگری، با اعلام این خبر به ایسنا می گوید: عباس بهشتیان یکی از فرهنگ دوستان اصفهان است که در طول عمر خود برای حفظ آثار تاریخی اصفهان تلاش بسیار کرد و می توان او را کنشگر فرهنگی_اجتماعی زمانه خود دانست.

او ادامه می دهد: ماجرای ایستادگی او در برابر رژه تانک ها از روی پل خواجو را، اغلب افراد شنیده اند و باید اضافه کنم زمانی که در جنگ تحمیلی مسجد جامع عتیق اصفهان بمباران شد، عباس بهشتیان چنان سراسیمه و شتابان خود را به محل رساند که میخی در مسیر به چشم او فرو رفت و اثر آن تا پایان عمر با او ماند.

مرمتگر خانه بهشتیان، خاطر نشان می کند که در کتاب یادنامه عباس بهشتیان ، می توان به مکاتبات بی شمار او با وزارت فرهنگ و ارشاد وقت به منظور حفاظت و ثبت آثار تاریخی رو به نابودی اصفهان در فهرست میراث ملی دست ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت خانه تاریخی «بهشتیان»

مرمت خانه تاریخی «بهشتیان»