مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 23:452021-04-30اقتصادي

تعویض تاج درختان گردو، راهکار نجات باغ ها از خسارت سرمازدگی


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تعویض تاج درختان گردوی بومی مساوی با افزایش راندمان باغات گردوی منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر بی پروا در ارتباط با وضعیت باغات گردوی استان اظهار داشت: محصول گردو با سطح زیر کشت حدود 13 هزار هکتار در استان آذربایجان شرقی جزء یکی از محصولات مهم خشکباری و درآمدزای استان است.

وی با اینکه کشور ما  به دلیل کشت نهال بذری و تفرق ژنی ذاتی درخت گردو در ردیف کشورهای دارای سطح زیر کشت بالای این محصول محسوب می شود، افزود: اما از نظر عملکرد و کیفیت در جایگاه شایسته ای واقع نشده است از این رو در این زمینه طی سال های اخیر با توجه ویژه سازمان جهادکشاورزی استان بر مبنای طرح اصلاح باغات از محل اعتبارات تملک دارایی استان و طرح احیای دریاچه ارومیه از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه، طرح تعویض تاج درختان گردوی بومی آغاز شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در این طرح ضمن کوچک کردن تاج درخت که به برداشت آسان و کاهش تلفات انسانی هنگام برداشت می انجامد، در کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد(افزایش راندمان هکتاری)، یکدست نمودن و ارتقای کیفیت محصول صادراتی، کنترل کرم خراط( با پیگیری و هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات) و نیز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعویض تاج درختان گردو، راهکار نجات باغ ها از خسارت سرمازدگی

تعویض تاج درختان گردو، راهکار نجات باغ ها از خسارت سرمازدگی