مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 18:302021-04-30سياسي

حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، از شاخصه های اصلی دولت اسلامی است


از شاخصه های دولت اسلامی بر اساس قرآن کریم حمایت از فریضه امربه معروف و نهی از منکر است.

- ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از شاخصه های دولت اسلامی بر اساس قرآن کریم حمایت از فریضه امربه معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل قرآن کریم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در سوره حج می فرماید تعظیم حرکت های الهی برای انسان بهتر است، همچنین در سوره مائده فرموده است نسبت به شعائر الهی بی توجه نبوده و توهین نکنید.

وی افزود: شعائر الهی یعنی هر چیزی که انسان را به یاد خداوند می اندازد، صفا و مروه و قربانی و حج ازجمله شعائر الهی است و همچنین مساجد و مراکز دینی و فرهنگی و نمازهای جمعه و جماعت ازجمله شعائر دینی و الهی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: منظور از تعظیم شعائر یعنی مقام و موقعیت این مراکز بالابرده شود و دولت اسلامی وظیفه دارد با برنامه ریزی در راستای بالابردن این مراکز در اذهان اقدام کند، می توان در کتاب درسی دانش آموزان بخشی را درباره این مراکز قرارداد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند در آیاتی از سوره انفال می فرماید تا می توانید در برابر دشمنان خود را قوی کنید؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند خداون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، از شاخصه های اصلی دولت اسلامی است

حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، از شاخصه های اصلی دولت اسلامی است